Nov 28, 2011

Hypocrite 2.0

Assalamualaikum...
Manusia-manusia....bilalah kau nak berubah..

Ingatlah wahai saudara-saudaar ku sekalian...Untuk berubah tu bukannye senang, tapi tidak mustahil sama sekali. 

'Every goal, dream, target WILL be achieved by taking the most important step, which is the first step'
and there you have it... The real story is, AWAL MUHARRAM! Permulaan bulan islam, permulaan satu hijrah, permulaan untuk berubah. Tapi, manusia makin pelik...(termasuklah aku). Mereka semua, "menyeru" dengan sekuat hati supaya semua orang berubah, 

"wey, tolong berubah! jangan lah buat mcm nie lagi!"

Tapi diorg tidak pernah sedar sama sekali, bahawa mereka lah yang patut berubah! Saya setuju dengan semua kawan2 saya yang kata "kita patut menegur, nanti mcm mne dia nak berubah", tapi ingat, kita pon kene berubah... Kita harus sedar bahawa kelemahan yang ada pada diri kita teramatlah banyak... Tegur dia dengan baik, bila dia tak terima, doakan dia supaya dia berubah, jangan nak kutuk dia kat ruangan yang terbuka, x elok..

Dan ingatlah wahai orang yang ditegur, terima lah dengan hati yang terbuka, kalau nak membantah, membantah lah dengan berhemah dan berhikmah...

Satu penjelasan bagi semua manusia yang salah faham dengan peribahasa jaga tepi kain orang.. Peribahasa ini merujuk kepada manusia yang KETERLALUAN mengambil perihal tentang seseorg yang lain.. mengambil berat dan dan ambil tahu sangat berbeza dengan peribahas tadi...

Apa yang saya mahu katakan ialah, sama2 kita menuju ke jalan yang sebenar sama-sama tanpa meninggalkan sapa-sapa di belakang... Tegur lah dengan hemah, terima tegur dengan hati yang terbuka.. itu jer... and one more thing..

I love my friends!!!


1 comment:

Music to my ears